lördag 10 januari 2009

Svensk midsommar

Otroligt att det kan vara svenskt midsommarvader sa har vid Kinesiska sjon.

Ja nastan vantar och tjockjackstemperatur!!

Vietnameserna hade tjocka jackor och mossor redan vid 25 grader men nu vid 15 grader borjar jag bli hurrven..jag som alltid vill sitta ute och ata eller fika. Sa nu kande jag mig tvungen att fortsatta pa den linjen nar vi kom till Mama Lys restaurang, som alldeles vid det stormande havet, och inta lunchen dar.Med handerna kupade runt en rykande het mugg med Vietnamesiskt te, tvingade jag mina tander att sluta skallra och konverserade muntert med Lasse och halsbandssaljande flickebarn i traditionell strahatt.

Ja pa tal om affarer..i mitt ressallskap har jag en affarsman, en driven, snabbtankt entreprenor som normalt, slugt vantar pa ratt tillfalle att sla till och gora en bra affar, en taktiker utan dess like.

Men har ar han helt forandrad. Nar jag borjade pruta dag ett, som det star i alla resebocker att man ska gora,var han helt passiv!! Jag fick noll stod och det behover man ju som ovan prutare i Asien. Nej, ordlost fick han mig att kanna mig som varldens snaljap, svensk kapitalistsvin.

Vaaa, jag var helt forbluffad.

Affarsmannen har tagit semester!

Inga kommentarer: