måndag 26 januari 2009

Dånande tystnad

Ja så är det dånande tystnad och oigenomtränglig svärta.
Så är jag tillbaka i Höga Kusten.
Min hjärna hade tagit till sig de Vietnamesiska ljuden, havets bränningar, trafiken, rösterna med andra melodier... här i Tollsätter är det verkligen TYST.
Allt är tyst och vackert inbäddat i vit snö.
En och annan bil kommer förbi.
När klockan börjar spela är det nattsvart ute..flera timmar längre svart både på morgonen och om aftonen..jag känner påverkan...oj vad ljus påverkar..det är inte bara tanken som styr.
Och jag packar in mig i omslagspapper på omslagspapper, och tänker att det är inte så många månader kvar tills dess jag kommer att känna varm vind mot min hud och får höra kajorna prata medan jag dricker min cappuccino på översta platån under hägg och lönn.

Inga kommentarer: