lördag 17 januari 2009

..bara ett ord till, Ann Cathrin

Sa jag att jag antligen har brant mig? Iallafall sa lyckades jag igar att bli solbrand.
Nar solen borjade dala, tvattade jag haret och tog en promenad langs den kilometerlanga sandstranden sa att haret kunde torka i den ljumma vinden.
Stranden ar langgrund och vagorna, sidenblankrunda svepte in over mina fotter i fantastiska champagnebubbelbad .
Magiskt var ordet.
Och horde rykten pa stan att Ingalill blivit mormor, det ar ju oxa magi.
Och undras hur det ar for Gorlins i Egypten?
Vi har ju skippat all potatis, ris och pasta och brod men ar inte at sylfidhallet alls. Nu slog det mig som en blixt fran en klar himmel...FRUKTEN!!! Vi vraker i oss solmogen mango, sot ananas, vattenmlon, papaya, lichee, drakfrukt( den dar illrosa skaliga md vittkott) sma sota bananer till frukost, formiddag och till dessert.
Fantastiskt och supernyttigt och massor av fruktsocker..ja sa var den gatan lost

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läser en prinsessaga och den verkar vara alldeles sann. Somliga verkar nästan få vad dom förtjänar. Jag läser med glädje, blundar och fantiserar mig bort till dig och in i din saga för en kort stund.