måndag 19 januari 2009

..att dansa tillsammans

Inom kommunikation pratar man om att dansa tillsammans..att folja varandra ..att som saljare folja kunden allra mest.
I gar var jag pa marknaden 15 km harifran..den mest fantastiska marknad jag varit pa, ett myller av ankor, musslor, krabbor, kott, vaxdukar, frukter...ja dar fanns allt!
Jag behovde en ny planbok.
Stannade till vid en glasmonter med planbocker..vips byttes den unga tjejen ut mot en aldre kvinna, proffset och engelsktalande.
Och hon kunde dansa med kunden.." Oh madame, letter?? Yes, this letter.
Jag tog planboken luktade pa den..den luktade lader och hon tog planboken och luktade och log stort.."letter yes madame, real letter"
"How much?"
Jag lade mig under.
Hon log ,ojade sig, la huvudet mot mitt brost " Oh nooo madame"
Hon skrev ett pris pa kalkulatorn.
" No, no sa jag och log.
Sa fortsatte vi en stund..medan folk samlades runt oss, tog i mitt har, beromde det och klappade Lasse pa magen, leende, " Happy Buddha"
Sa gjordes affaren upp, vi tackade for dansen och bagge var vi sa nojda.

Inga kommentarer: