lördag 29 november 2008

Tjänstefel mot livet

Jag anser att vi alla har ett ansvar att bygga positiva cirklar, att bidra till världens utveckling.
Jag anser att det positiva man tänker om andra, det ska man uttala, särskilt till den man tänker det positiva om.
Jag har en väninna som utbildar textillärare.
Nu hade hon fått ett uppdrag åt en kommun där hon haft en utbildning för textillärare för tio år sedan.
Min väninna funderade och funderade hur hon skulle lägga upp kursen, hon var rädd för att det skulle bli upprepning, att inte kursen skulle bli bra. Det var riktig vånda kring denna kurs.
Till sist ringde hon upp uppdragsgivaren, som sprudlade av entusiasm när hon hörde vem som var på tråden" Ja tänk, den kursen du hade här för tio år sedan, det är den bästa fortbildning våra textillärare haft. Det pratas fortfarande om den!"
Vaaa..de hade låtit det gå TIO år.
Ingen hade berättat för min väninna hur fantastiskt bra hennes kurs varit.
Det kallar jag tjänstefel mot livet!
Tänk vilken nytta, vilken glädje det varit för min väninna att ha den uppskattningen att värma sig med, att ha den i sin ryggsäck.

Inga kommentarer: