onsdag 15 april 2009

Retorik är kroppsspråk

Språkens betydelse pratar vi om emellanåt.
Ju större ordföråd, ju mer färg du upptäcker på din palett, ju fler rum du tar i besittning i det stora praktfulla hus som är du..
...desto starkare kommunicerar du,
desto mer övertygar du.
Ju större medvetenhet du har om din kroppsspråk desto starkare kan du kommunicera och desto mer du förstår av andras kroppsspråk desto fler blir mötena.
Kommunikation är möte.
Affärer är möte.
Möte är kärlek, någonstans på en skala.
Ingen kärlek ingen affär.
Ju fler rum du tar i besittning i dig själv desto mer övertygar du och ditt företag.

1 kommentar:

Ann-Cathrin sa...

Länge gjorde jag som företagare som min gamla farmor - satt vid skärbrädan i köket och åt. Efter ett tag vågade jag mig in i kammarn och nu minsann tror jag att jag ska ta salen i besittning! Även inombords kan man dra nytta av retorikt. Kommunicera uppmuntrande mot dig själv och - voilà - glimrar verkligheten till!