onsdag 20 januari 2010

Lilla Hotellet i Vilhelmina

När ni ska avnjuta en vistelse i Vilhelmina måste ni bara bo på Lilla Hotellet!
Lilla Hotellet uppfyller verkligen uttrycket " att känna sig som hemma".
Först ägaren Marias förtjusta rop ur telefonen som hängde under tjädern: "Välkommen Hon fortsatte, jag är ute i ett ärende, men ser du älghornet på väggen?
-Ja
-Ta nyckel nr 2!
En trappa upp, ligger rummet. Gör dig hemmastadd så ses vi om en stund.
Jag travade upp i ett charmigt renoverat och inrett familjehotell mitt i Vilhelmina.
När jag skulle iväg till min kurs sa värdinnan:Är det något jag ska ställa fram tills du kom hem? En öl eller ett glas vin? En macka?
Tack för vänligheten men jag behöver inget, svarade jag.
Med ett leende sa Maria: Men om du ångrar dig så är det bara att du går ut i köket och tar det du vill ha.
Vaaaa, snacka om det goda värdskapet!
Och i källaren fanns ett turkost kaklat SPA med kristallkronor..som väckte en längtan att där tillbringa en afton i goda väninnors lag.
Alltså Lilla Hotellet nästa gång ni är i Vilhelmina!

Inga kommentarer: