söndag 24 maj 2009

Maud Olofsson bjuder på sig själv

I onsdags var jag på nationell fest på Älvsjömässan.
Festdeltagarna var ca 500 ambassadörer för kvinnors företagande, företagare som håller föredrag, berättar om sitt företagande för elever Sverige runt..som bjuder på sitt engagemang och sin glöd. i syfte att skapa mer företagande bland unga kvinnor.
Ja det var fest och som löken på laxen höll jag två föredrag " Affärer är kärleksmöten" och det är en speciell energi när deltagarna själva valt att komma och lyssna..och när alla tänker i samma banor..runt företagandet och att göra affärer..häftigt!
Häftigt var oxå att lyssna på Maud Olofsson, vår näringslivsminister, sista timmen av dagen..när hon äntrade scenen, bröt applådåskorna ut.
Det var ENERGI..och beundran och glädje och stolthet och styrka och Maud stod där i en rosa dräkt och log och tårarna rann och jag tror alla var blanka i ögonen.
Det är underbart att få möta en annan människas känslor..att bli bjuden på det..och jag tänker: det är ett privilegium vi kvinnor har..tillgången och tillåtelsen till våra känslor..och därmed mer energi.
Maud Olofsson ger mig inspiration och energi..tjohej!!

Inga kommentarer: