fredag 3 september 2010

Kristallnatten

Ja kristallnatten som bara blev en rubrik!
Jo en efternatt vände jag mig i sängen och så snurrade hela rummet grand lux.
Ohyggligt obehagligt.
Men långt borta mindes jag en vän som berättade om kristaller i innerörat som lossnat.
Kristaller som påverkade balansen.
Tursamt löste jag en sjukvårdsförsäkring när jag blev företagare, jag slog ett nummer och dagen därpå satt jag hos en öronläkare som konstaterade "kristall-yrsel" eller läges-yrsel.
Jag fick lägga huvudet i olika ställningar under ca 8 minuter och så föll allt på plats.
Puh!
Lite efterdyningar blev det, men huvudet och sjösjuka påverkar en väldigt mycket och tacksam blev jag när allt var som det brukade till slut.
Hur är det man brukar säga" man saknar inte balansen förrän kristallerna lossnat" :)

Inga kommentarer: