måndag 31 maj 2010

Storytelling i Sorsele

Storytelling dvs berättelser som stärker varumärket är det äldsta, det billigaste och det starkaste sättet att levandegöra ditt varumärke.
Det finns många olika berättelser, det gäller bara att få syn på dem och använda dem, alltså låta dem flyga vidare.
En typ av storytelling som är speciellt fängslande och starka är skapelseberättelserna, hur började allt?
Mötte en företagare i Sorsele kommun, Erika Bjuhr vars företag, www.naturskon.se producerar biologisk hudvårds artiklar.
Hur kom det sig att du började göra biologiska hudvårdsprodukter, frågade jag.
Jo, det var så här att mina fyra barn var alla svåra eksembarn, svarade Erika Bjuhr. "Vi gick till alla läkare, vi provade alla hudkrämer men jag vet inte hur många nätter jag fått blöta barnens lakanen för att få dem att lossna från deras kroppar.
Till slut bestämde jag mig för att själv skaffa mig kunskap. Jag gick utbildningar och jag tillverkade salvor som gjorde mina barn friska . Jag fortsatte att utbilda mig och startade så småningom mitt företag med webbutik som jag driver med Sorsele som bas".
Det är en storytelling som stärker Erika Bjuhrs varumärke och den berättelsen gjorde att jag började köpa Erikas excellenta hudvårdsprodukter och gav svärmor som sa: Den där Sorselekrämen är den bästa.
Så gå in på Erikas webbbutik www.naturskon.se

Inga kommentarer: