måndag 17 augusti 2009

Slowfood-slowthinking

Slowfood är något positivt och slowthinking borde väl vara likaledes.
Det kanske är högstatus?
Slowthinking efter ett yogapass eller efter en mindfulnessweekend är något eftersträvansvärt och det kostar pengar.
Ja jag snurrar runt långsamhet efter att ha gått ner i varv under sommaren och ännu inte riktigt fått tag i trådar och ting som snurrade tjoflöjtigt i juni början, jag sitter på mitt kontor och rör bland papper och pärmar och blir sittande stirrande på ingenting eller allt dvs björkens genomlysta bladverk.
Och vad är retorik??
Vilken konst att övertyga om vad? och tankarna rörde sig som himlens stackmoln i hennes huvud..sakta, sakta

6 kommentarer:

Go:ran sa...

jag tror du är på rätt väg. frågan är ställd, Vad är retorik? Snart är du igång igen. Annars får du ta lite mer semester...

Ann Järneström sa...

Åååååh jag gillade den sista meningen alldeles särskilt.."annars får du ta lite mer semester" ibland behöver ord komma utifrån för att höras ordentligt in :)

Ann Järneström sa...

och förresten snurrade en gammal bild upp..startad av din signatur G,
När jag var liten läste jag andlöst Pelle Svanslös i Amerika, och där i Chicago mötte han ruskiga typer, gangsters, som hade två bokstäver intatuerade på ena trampdynan..och var inte de initialerna GG?? På tal om G :)

Go:ran sa...

hmm, ja vem vet. jag kanske är en dubbel G på G... ;-)

Ann Järneström sa...

Dubbel G på G..så fyndigt!!
Nåt att skriva i CV`n eller/ och tatuera in på trampdynan?!

Go:ran sa...

i mitt CV. ja bra idé.

Meriter:
Jag är ett dubbel G på G.

eller under Personligt:
Jag är ett dubbel G på G.

Klart som korvspad att de förstår och anställer mig...